woman with statistics

NY Digitala checklistor ger effektivare uppföljning från butiksled

Våra användarvänliga digitala checklistor förändrar beteenden och skapar rutiner för insamling av nyckeldata från dina butiker och restauranger.

Checklistorna omsätter i realtid all data och bildmaterial till besluts- och uppföljningsprocesser. Och allt presenteras på ett intuitivt vis, både i dator och mobiler.

Eftersom du har full koll på när och var checkrundorna ska göras av dina medarbetare – och att de görs i tid – kan du också systematisera arbetet med dina olika checklistor. 

Enkelt att bygga upp och publicera dina egna checklistor

MarketChecks system innebär att du och din kedja skapar era egna checklistor i MarketChecks admin-gränssnitt. Det är lätt att både göra helt nya checklistor och att redigera och ändra i befintliga. Efter en kort introduktion och med hjälp av manualer och tips så, skapar du enkelt nya checklistor och bygger upp en struktur som gör att ni kan arbeta effektivt.

På samma enkla sätt har ni full kontroll på alla era användare och butiker. Ni kan ta bort och lägga till användare och enheter på egen hand.

MarketCheck finns alltid närvarande med snabb support och manualer för alla behov.

Tänk på att moderna digitala checklistor skapar helt andra möjligheter än analoga checklistor – via exempelvis excel. Att bara översätta sina tidigare analoga checklistor till appen gör att du går miste om en rad viktiga och nyttiga funktioner.

Digitala checklistor från MarketCheck – ett affärsstöd som gör en verklig skillnad på kort  och lång sikt.

Förslag på olika checklistor

I MarketCheck är de du som bestämmer vilka checklistor er kedja ska arbeta med och hur de ska byggas upp. Hur många och vilka frågor, hur ser svarsalternativen ut, ska man kunna ta ett fotot till en aktuell checkpunkt, ska det skapas automatiska att-göra-listor etc. Möjligheterna att utforma olika former av checklistor är mycket stor. Och inte alls komplicerat.

Under de år som vi byggt upp MarketCheck har vi samlat på oss en rad erfarenheter från våra kunder och vi har tagit fram några olika modeller för hur man kan arbeta mer strukturerat med checklistor, för att skapa levande processer för olika medarbetarfunktioner.

Några av de vanligaste checklistorna som det arbetas med i MarketCheck är:

• Konceptuppföljning
• Daglig/veckovis storecheck – är vi redo för kunden?
• Kampanj- och exponeringsuppföljning
• Alla former av säkerhetscheckrundor
• Exit-undersökningar! – vad tycker kunderna? 

Vill du veta mer om hur du kan arbeta strategiskt med digitala checklistor och bygga upp egna strukturer, ta kontakt med oss, så skickar vi dig ”ChecklisteBoken”.

Analyser och viktiga nyckeltal för enkel uppföljning

Värdefull statistik

Med Smarta Checklistor får du all statistik du behöver för att utvärdera er kedja:

  • KPI:er på dina merchandise-variabler: kampanjer, exponeringar, säljtryck, ordning & reda etc.
  • Svar på vilka regioner och butiker som presterar bra eller dåligt.
  • Trenddiagram så att du kan bencha och följa kedjan över tid.
  • Rankinglistor över kedjan. Vilka butiker som gör vad och när.
  • De vanligaste åtgärdspunkterna och var ni har förbättringspotential.
Statistik Skärmavbild
Statistik Skärmavbild
Snabbt sökbart bildarkiv

Enkelt att söka i bildarkivet

Vid varje fråga i checklistorna finns möjlighet att ta bilder. De samlas sedan i ett sökbart bildarkiv, då du snabbt och enkelt kan hitta de bilder ni vill titta på och jämföra mellan butiker.
Från bildarkivet kan ni kommentera bilder och skicka tillbaka till butiken. Vilket är perfekt vid t ex kampanjuppföljning.
Det går också att lägga bilder till ett Best practise-bibliotek som alla i kedjan har tillgång till.

Skärmavbild 2020 06 03 Kl. 13.47.36
Skärmavbild 2020 06 03 Kl. 13.47.36
Automatiska att-göra listor till ansvariga

To-do listor och rapporter

När checklistan är gjord så samlas alla negativa checkpunkter i en att-göra lista som kommuniceras till den ansvarige för den punkten. I att-göra listan kan man kommentera och följa en checkpunkt tills den är åtgärdad.

Skärmavbild 2020 06 03 Kl. 14.45.28
Skärmavbild 2020 06 03 Kl. 14.45.28
Och några till fördelar
  • Skapa egna dashboards för att följa ditt land, dina regioner, dina butiker
  • Bifoga bilder och dokument till respektive checkpunkt när checkrundan görs, för ytterligare information och hjälp
  • Automatiska mejl när det är dags att göra checker
  • Automatiska påminnelser när en checkrunda inte är gjord
  • Alla checkrundor samlas i sökbara PDF-bilagor 
  • Ladda ner till excel om du vill analysera ytterligare