ökad efterfrågan på effektivare uppföljning från butiksled, har fler och fler retailkedjor fått upp ögonen för hur digitala checklistor via appar i mobiler och surfplattor kan utveckla sin butiksdrift.
Idag används systemet av närmare 40 kedjor i alla deras butiker och marknader för att följa upp koncept, kampanjer och butiksprogram.
Fler och fler retailkedjor använder MarketChecks digitala checklistor och inte bara i Sverige och Norden. Möjligheten att följa sina kedjor utanför landets gränser och arbeta på flera språk, tillsammans med ett system helt uppbyggt kring retailbranschens struktur, gör att MarketCheck nu används i 11 länder i Europa. Under corona-året valde flera kunder att genom digitala checklistor följa sina butiker på distans, då pandemin reglerade antalet besök från regionchefer och övriga fältkårer.
Den nya appen ger tillgång till hela MarketCheck-systemet, och inte bara inmatning, som i off-line apparna.
Det är en efterlängtad nyhet för våra kunder att kunna arbeta med hela Marketcheck-systemet i en och samma app. Nu kan du mata in checklistan i din mobil eller padda och direkt den är insänd kunna titta på rapporter eller gå in i To-do-listan och se de åtgärdspunkter som ska fixas.
Du kan också starta inmatning av en checklista i t ex mobilen och avsluta i en annan device, t ex datorn. Detta gäller enbart om man har samma inlogg.