

Så här säger några av våra kunder
Ända sedan starten har vi utvecklat MarketCheck efter våra kunders önskemål och behov. Idag används verktyget av 23 000 användare i 6 500 butiker i Norden. Och över 250 000 checklistor skickas in i systemet varje år. Så här berättar några av våra kunder om hur de arbetar med oss och hur de använder digitala checklistor i sitt dagliga arbete för uppföljning av driften i sina butiker.

Lagerhaus fotar och följer upp alla kampanjer i ett verktyg
Lagerhaus fotar och följer upp alla kampanjer i ett verktyg
”Innan MarketCheck var kampanjuppföljningarna tidskrävande. Butikerna mejlade in bilder till VM som sorterade upp allt i mappar och svarade på mejl kring alla detaljer. Genom att gå över till MarketCheck tog vi bort en dags arbete för en person. Det är ett smidigt att samla alla bilder, feedback och kontakt i ett lättillgängligt verktyg. MarketCheck är ett enkelt och värdefullt verktyg som vinner tid.”
– Olivia Olausson, regionchef Lagerhaus

ÖoB behövde ett enkelt verktyg i snabb vardag
ÖoB behövde ett enkelt verktyg i snabb vardag
”Är verktyget enkelt att förstå och enkelt att använda, då använder man det. Som lågprisföretag är vi förstår prismedvetna. Genom att arbeta i samma enkla digitala verktyg i hela organisationen sparar vi både tid och pengar och har en process vi kan applicera på nya varuhus.”
– Susanne Byström, HR-chef Runsvengruppen

Blomsterlandet frigjorde tid för butikscheferna
Blomsterlandet frigjorde tid för butikscheferna
”MarketCheck frigör tid och mentalt utrymme att inte behöva hålla allt i huvudet utan kunna fokusera på det som skapar mervärde för varumärket, det vill säga kundbesöken. Och för mig som jobbar centralt hjälper verktyget mig att få en bättre överblick.”
– Christian Gustafsson, driftschef Blomsterlandet

Bättre struktur ger mer tid för kunden
”Att använda MarketCheck för certifikathantering i våra butiker, som är fria handlare, har gjort revisionerna mer effektiva. Handlarna kan göra de förberedande arbetsuppgifterna under lugnare perioder och därmed serva kunderna på bästa sätt i högsäsong, vilket är oerhört värdefullt.”
– Mattias Robinson, hållbarhetschef Mestergruppen Sverige

Hemmakväll har ett 70-tal butiker som gör sin veckolista i MarketCheck
Hemmakväll har ett 70-tal butiker som gör sin veckolista i MarketCheck.- Verktyget används även av regioncheferna inför butiksbesök och av marknadsavdelningen för att följa upp kampanjer.

Telenor har koll på läget i alla butiker med audits och MorningCheck
Telenor har koll på läget i alla butiker med audits och MorningCheck.Telenor Sverige använder checklistan MorningCheck dagligen för att se att deras 46 butiker har genomfört sina morgonrutiner och håller samma standard. Företaget har även fått bättre kontroll över hur det ser ut i butikerna genom att använda MarketCheck när audits för loss prevention genomförs.

Bild på loggor
Nyhetsbrev
Vill du veta mer och testa MarketCheck
Prova själv hur enkelt det är att implementera och jobba med MarketCheck. Varför inte ett kostnadsfritt test under en period. Om du bara vill ta en titt på hur det fungerar, så hör av dig så ger vi en snabb demonstration via länk.